Image Hosted by ImageShack.us CENGİZ DAMAR'IN YENİ KİTABI ÇIKTI KİTAPÇILARDA

28 Aralık 2011 Çarşamba

SPORDA BEDEN DERSLERİNDE ISINMA HAREKETLERİ NASIL YAPILIR



Sporda ısınma hareketleri çok önemlidir.
Isınmamış kaslar veya adaleler görevini yapamaz ve vücudumuzda kalıcı,geçici sakatların oluşmasına sebep verirler.
İnsan vücudunun bölgesel kas yapısı farklı farklıdır.
Isınmamış bir kasa yük bindiği zaman o kasın veya lifin kopmasına sebep olur.
lif atması olmazsa,kramp görülebilir.
Isınmamış bir vücut sakatlığa davetiye çıkarır.
Lif veya kas kopmalarının tedavileri uzun süreç gerektirir.
Isınma tekniklerini iyi bilmemiz ve uygulamamız lazımdır.
Isınma her organımızda yapılmalıdır.
Isınma hareketleri, yavaş yapılmalıdır ve sert hareketlerden kaçınmalıdır.
Isınma hareketleri:
Boyun hareketleri ile başlar:
1-Boyun yavaş yavaş sağa sola çevrilir,bu hareketlerden sonra öne arkaya doğru hareketler yapılır.
(Topa kafa vururken yapılan hareket)
2-Kollar ve omuzları ısıtma:
Omuzlar ve kollar beraber olarak, ısınma hareketleri yapılır kollar kendi etrafında çevrildikten sonra makas hareketi  yapılır (Öne uzatılmış kollar düzgün omuz hizasında altan ve üsten geçirilerek makas hareketi tamamlanır.
Ayaklarımızın ucunda daldan elma toplar gibi yukarıya kollarımızı uzatarak, ısınma hareketleri uygulanır. 
Kol ve omuz ısıtma hareketlerinde duvar çalışması da yapılır.
Duvara sırtımızı dayayarak veya  yüzümüzü duvara yapıştırıp tek kolumuzu duvara tamamen yapıştırıp,omuzumuz ile kuşetlice kolumuzu itip bir süre öyle tutarız.
duvarı destek alarak, ayakta şınav hareketi yapılır.
Bu hareketleri yaparken devamlı ayaklarımızın ucunda bacaklarımızın da hareketlere ortak, etmemiz gerekir.
3- Bel ısınma hareketleri:
Belimiz sakatlanmaya en hassas bölgesidir,onun için belimizi çok iyi ısıtmamız gerekir.
Belimizi ilk hareket olarak, yavaş yavaş,ayaklarımız sabit kalacak şekilde sağdan ve soldan çevirmeye başlarız.
Bir süre bu harekete devam ettikten sonra dengeli bir şekilde belimize daha fazla yük bindirici hareketlere başlanır.
Eğer çalışma yaptığımız yerin zemini müsait ise sır üstü yatılarak mekik hareketi çalışması yapılmalıdır.
Mekik hareketi sırt, karın ve bel kaslarımız için çok faydalıdır.
Bunlar yine ayaklar sabit kalacak şekilde öne ve arkaya egilmektir.
Bu arada bacak kaslarımıza yük bindirerek onları da ısındırmaya başlarız.
Eğilme hareketleri yapılırken bacaklar açık veya bitişik ama gergin olmalıdır.
Her eğildiğimizde avuç içlerimiz veya parmak uçlarımız ayaklarımıza değmesi lazımdır.
kaslarımız ısındıkça bu hareketleri daha kolay yaparız.
Eğilip ayak bileklerimizden tutarak bir süre o şekilde dururuz.
Bacak ve kalca ısınma hareketleri,vücudumuzun en son ısınma hareketlerimizi uygulayacağımız bölümdür.
Bacak kaslarımız ilk başta yapmış olduğumuz hareketlerden dolayı yüklenmeye müsaittirler.
Zıplama hareketleri,kollar ileriye sertçe uzatılmış vaziyette bir süre çökeriz ve kalkarız.
Bu harekette baldır kaslarımız, için faydalıdır.
Ayakta bacağımızı geriden alarak bir süre öyle tutarız.
Kasık kasları en zor ısınan kısımımızdır.
Olduğumuz yerde ama hareket halinde bacağımızı sağdan ve soldan,içten ve dıştan dizimizi kırarak,
kalçadan atarak hareket ettiririz.
Bu hareketleri devamlı ayak parmak ucunda yapmaya dikkat etmeliyiz.
Çünkü ayak bileklerimiz oradaki kaslar çok önemlidir.
Bunlara aşık ten donu denir.
Bu tendonlar zayıf olursa kopma ile sonuçlanır ve o sporcuyu çok zor günler bekler.
Isınma germe ve bırakma teknikleri ile başlar ve biter.
Isınmanın en son finali tempolu koşma ve sonlara doğru tempoyu artırmadır.

3 yorum:

Robots txt User-agent: Mediapartners-Google Disallow: